skillnad på nyhet och nyhet

Idag känner jag att det är en sån där dag när jag inte kunde bry mig mindre. Ser alla kletiga inlägg om att Sverige fått en prinsessa och ja, kul för dom.
Men nyheter som buss/tågolyckor som krävt liv, kvinnor som blir misshandlade och får missfall och barns åsidosatta rättigheter då? Vad betyder det egentligen ? Det är väl ingen som bryr sig om de ? Varför ens lägga en tanke på det vi änd inte kan förändra ?
.
.
.
.
Nä nu jävlar är jag trött på era klena ursäkter, så förbered er för ett otroligt nedlåtande inlägg.
Visst vi kanske inte kan ändra på något här i världen, men gör det oss inte själva lite gott inombords att veta att man bryr sig en gnutta ?
Här har något random par i Sverige fått sin första bebis, men inte fan är det någon som går in på ett sjukhus och väljer ut en ensamstående mamma för att hon har fått sitt första barn ? Henne känner ni ju lika väl, eller ?
Kommer få höra att det inte är samma sak för den här lilla bruden är ju Sveriges prinsessa. Men snacka om dubbla budskap här Sverige, snacka om att jämlikheten och att inte sätta etiketter på folk flög ut genom rutan !
För den ensamstående mammas barn är väl lika mycket värd eller är det just för att det är en kungafamilj som fått henne som det är så viktigt ?'
.
.
.
.
.
Om man nu har tid att slänga iväg ett kletigt inlägg om hur glad man är för deras skull, tänk då på de mindre lyckliga som skulle behöva mera uppmärksamhet. Jag skulle då hellre försöka få en mindre lycklig människa att känna att den syns än att lägga ut ett värdelöst inlägg om en ny unge som ingen känner ( som dessutom ALLA andra skriver om också.
Så idag tänker jag inte ägna mig åt deras lycka, utan ägna mina känslor åt dom som är mindre lyckligt lottade här i Sverige och i hela världen för det är dom värd , det är er jag tänker äta en tårtbit år !
.
.
.
.
Om man är ensam kan man inte förändra mycket, men man kan göra en insatts även om det bara är en tanke man har. Tänk att ni är många som städar, men en person kan även göra skillnad.
Och nu innan jag avslutar detta otroligt långa och hatfyllda inlägg så vill jag bara ge er en tankeställare :
Nu när ni gratulerar Daniel och Victoria för deras lycka och nyfödda flicka, tror ni att dom sen kommer till er och sörjer när ni fått missfall och förlorat eran pojke ?
Tyck vad ni vill, jag ståt fortfarande fast vid rubriken, skillnad på nyhet och nyhet !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0