Om ändå alla fick bestämma sin egen maträtt, få använda sin egen vilja.

Igår , idag , imorgon händer det. Jag har, som alla andra på FB sett den mest fantastiskt hemska filmen om KONY2012. Och jag kan säga det att de har aldrig rört mig så mycket att se människor lida , tills nyligen. Jag kände att jag ville göra någonting för en gångs skull och inte bara sitta där och tänka, och drömma att någon dag skulle jag också vilja hjälpa någon eller göra något rätt för mig. Så jag tog tag i det .

Jag vet , att man kan inte förändra världen själv men kolla igenom filmen själv, man är inte precis den ända som vill skjuta idioten ! Så jag bestämde mig för att gå in på deras hemsida och kika lite på grejerna dom har, tog fram bankdosan och jag kan säga att först va jag fast besluten, men började tveka när jag vet hur lite pengar jag har.

Men så slog det mig att dom jag ger mina pengar till då, har dom ens pengar ? Jag har hur mkt mat som helst, jag har ett jobb, jag har ett hem som jag delar med 1 person, inte 100. Det var då jag knappa in på banken , räkna om lite dollar och bestämde mig för att jag kan faktiskt göra skillnad, jag räknas också !

Så inom några veckor anländer lite grejer till Delsbo, och inte just för grejernas skull utan för att pengarna faktiskt går till något extremt viktigt !

Känner mig grymt engagerad för en gångs skull, något som faktiskt känns bra för mig. Att få bry sig om något som gynnar alla, och inte bara en själv.

Om alla ändå kunde få ha det lika bra som jag, som faktiskt får bestämma vilken maträtt jag vill ska stå på bordet.
Om alla ändå kunde få ha den makten som jag, som får välja vart mina egna pengar ska gå.
Om ändå alla kunde få ha samma frihet som jag, som kan öppna dörren och gå, precis när jag vill.

KONY 2012!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0